Gezocht programeur

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 Jan 2014, 22:30

Gezocht programeur

Berichtdoor ismail ihsane » 19 Jan 2014, 22:58

Hallo,


Omdat ik veel in de autosport heb gewerkt gebruikte we 4 weegschalen om op alle 4 de wielen de gewichten te kunnen meten.
Met als doel de balans van de auto te kunnen optimaliseren door de veerdruk bij te stellen.

Ik heb nu mijn hobby weer opgepakt (Modelbouwracen) en wil dezelfde techniek toepassen maar dan op een kleinere schaal.

Het idee was om 4 Load cells te gebruiken om gewichten op de TFT te projecteren als 4 afzonderlijke gewichten en LV en RA als procenten weer te geven.
Ik ben er al snel achter gekomen dat het programmeren niet voor mij is weggelegd en ben dus naar iemand op zoek die hier meer ervaring mee heeft.

Wat heb ik hiervoor aangeschaft: 1x Sainsmart Mega 2560 incl schield en 5 inch TFT 320QVT. en 2X HX711 Module om de 4 Load cells aan te kunnen sluiten
op de arduino.

Een voordeeld van wat ik bedoel : http://www.modellismocollari.com/shop/p ... duct=30357

Ik hoop dat iemand me kan helpen en wil hier voor betalen.

M.v.g. Ismail

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Gezocht programeur

Berichtdoor hmjswt » 21 Jan 2014, 14:54

Hallo Ismael,

Leuk project.
Als hobbyprogrammeur vindt ik dit wel een leuk project.
Betalen?
Als je mij de benodigde materialen te beschikking wilt stellen wil ik wel een poging wagen.
Gratis.

Groet,
Henk Siewert
http://swtrocketry.com

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Gezocht programeur

Berichtdoor shooter » 22 Jan 2014, 21:27

omdat loadcellen vaak duur zijn (of je moet ze uit een keukenweegschaal slopen kun je de kracht ook meten met een spoel die een metaalkern omhoog duwt, als je de stroom regelt met pwm komt de drukplaat vanzelf omhoog bij een bepaalde pwm getal.
elektor heeft daar een artikel over.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 13 gasten