Upload fout

Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Dec 2018, 22:52

Upload fout

Berichtdoor EAL » 02 Dec 2022, 23:53

Hallo ik ben een gebruiker van Arduino vooral met schetsen van mensen die dat aanbieden. Ik ben nu bezig met een cash_box die ik via AZ Delivery heb gedownload.
Nu krijg ik een foutmelding tijdens het verifiëren.


Ik weet mij geen raad met dit probleem. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen.
Kan ik de schets naar iemand opsturen zodat die er eens naar kan kijken

Mvrgr E.A

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:18:8: fout: 'DS3231 klok' opnieuw aangegeven als ander soort symbool

DS3231 klok; Implementatie van het "klok" object.

^~~~~

In het bestand van /home/builder/opt/libraries/latest/ds3231_1_1_0/DS3231.h:22:0,

van /tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:10:

/home/builder/.arduino15/packages/arduino/tools/avr-gcc/7.3.0-atmel3.6.1-arduino7/avr/include/time.h:164:20: opmerking: vorige verklaring 'clock_t clock()'

extern clock_t klok (void);

^~~~~

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:19:1: fout: 'RTCDateTime' noemt geen type; bedoelde je 'DateTime'?

RTCDateTime dt; Definitie van de variabele om de datum op te slaan

^~~~~~~~~~~

DateTime

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino: In functie 'void setup()':

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:61:13: error: request for member 'begin' in 'clock', dat van het niet-klassetype 'clock_t() {aka long unsigned int()}' is.

klok.begin();

^~~~~

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino: In functie 'void loop()':

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:192:7: fout: 'dt' is niet aangegeven in dit toepassingsgebied

dt = clock.getDateTime(); Sla de gegevens op die worden verstrekt door de Real Time Clock-module van de tijd en datum in de variabele dt.

^~

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:192:18: error: request for member 'getDateTime' in 'clock', dat van het niet-class type 'clock_t() {aka long unsigned int()}' is

dt = clock.getDateTime(); Sla de gegevens op die worden verstrekt door de Real Time Clock-module van de tijd en datum in de variabele dt.

^~~~~~~~~~~

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino: In functie 'void save_data()':

/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:213:40: fout: 'dt' is niet aangegeven in dit bereik

object_card_file.print(dt.jaar); Schrijf het jaar.

^~

Fout tijdens build: exit status 1

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Upload fout

Berichtdoor shooter » 04 Dec 2022, 16:46

hallo eal,
dat zijn wel een hele reeks fouten, maar laat ons eerst eens beginnen met de eerste fout:
/tmp/780153280/cash_box/cash_box.ino:18:8: fout: 'DS3231 klok' opnieuw aangegeven als ander soort symbool

DS3231 klok; Implementatie van het "klok" object.
geef aub gewoon de echte tekst dus in het engels dat werkt beter,
je hebt hiervoor al een object klok gemaakt of geladen want dit is natuurlijk maar een deel van je prog.
zet verbose aan en je krijgt een betere foutoplossing.
zet verder CTRL T een keer dan zie je de inspringingen beter
en het lijkt op een nederlandse library maar dat kan ik niet zien
dt is een type en kun je zo niet aangeven. als je je programma hier bij zet dan kun we beter kijken waarom
en ook de libs erbij zetten
groetjes paul,
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Dec 2018, 22:52

Re: Upload fout

Berichtdoor EAL » 11 Dec 2022, 13:33

Bedankt shooter voor je reactie. Ik ben helaas maar een gewone hobbyist en weet wel hoe ik dingen kan bouwen en maar met een hele beperkte kennis van Arduino maar dan moet de schets wel werken. Ik moest een library downloaden en dat heb ik volgens mij goed gedaan. het is mij nl eenmaal gelukt om de schets op een Arduino nano te plaatsen en dat werkt. maar nu wil ik een tweede nano programmeren en nu werkt het ineens niet meer. kan ik de schets ook doorsturen naar jouw zodat je zelf eens kan kijken. Ik heb hem via AZ delivery gedownload waar ik ook mijn spullen kopen daar staat ook het project op.
M vr gr EA

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Upload fout

Berichtdoor shooter » 13 Dec 2022, 12:06

als je een andere arduino aansluit moet je dus kijken of de poort werkt en of het dezelfde soort arduino is omdat er twee versies van zijn 1 met een CH340 (waar je dus een driver vioor moet aanzetten en wellicht ook een oude bootloader als procesor gebruiken.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Dec 2018, 22:52

Re: Upload fout

Berichtdoor EAL » 17 Dec 2022, 21:39

Bedankt voor de ondersteuning. Met de aansluitingen zit het wel goed want als ik een andere schets op de Arduino Nano zet gaat het gewoon goed bv blink of een toongenerator.
Het gaat al fout bij het controleren van de schets zonder dat er een print is aangesloten.
Ik gebruikte eerst Arduino op de pc en nu werk ik in de cloud maar dat maakt geen verschil. Kan ik de beschrijving eens doorsturen per mail?

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Upload fout

Berichtdoor shooter » 18 Dec 2022, 17:23

ja dat kan maar eerst zet je verbose aan dan doe je CTRL T en eerst even zoeken naar klok (wellicht is die naam al gebruikt in de library in DS3231 of zo als je controleert dan krijg je dus een foutlijst dan ga je naar de eerste fout en probeer die op te lossen zoals bij jou de naam klok een andere naam geven (vaak is die dan in de library gebruikt want je bent niet de eerste die een nederlands woord gebruikt en de originele schrijver dan ook.
en als je wilt emailen prima maar dan graag via wetransfer want dan moet je ook de libs en je prog opsturen
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Dec 2018, 22:52

Re: Upload fout

Berichtdoor EAL » 20 Dec 2022, 00:48

Hoi Shooter ik heb je een E-mail gestuurd met wat meer achtergrond info.
Bedankt Gr EAL

Terug naar Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten