Met Arduino de buurt mooi houden.

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 2
Geregistreerd: 08 Aug 2022, 11:41

Met Arduino de buurt mooi houden.

Berichtdoor Hondtel » 08 Aug 2022, 11:54

Hey allen,

Ik ben hier lid geworden omdat (ondanks ik slechts 30 ben) ik me een hele oude man begin te voelen op vlak van dit soort technologie!

Eerst even wat info over mezelf, is altijd aangenamer starten zo.. niet?

Ik ben dus 30 jaar jong, en heb een 10 jaar durende carrière als brandweerman en ambulancier moeten stopzetten na 6(!) Zware schouder operaties op 2 jaar tijd.
Op dit moment heb ik dus een omgekeerde prothese met weinig kracht.. de kracht zal nooit terugkomen en met de chronische pijn leer ik leven..


Nu het Positieve! Ik HOU van honden.. dus ben een kleinschalig honden hotelletje in huiselijke sfeer (geen saaie kennels.. bah) en uitlaatservice begonnen.. dit alles is fantastisch om te doen, ook nog wel zwaar .. maar bon!


Wat me enorm stoorde tijdens men vele wandelingen.. was de hoeveelheid zwerfvuil mensen achter lieten... Hier ben ik dus aan beginnen werken .. ik rijd met een karretje met 2 kleine vuilbakjes om te kunnen sorteren (foto volgt).

Nu is dit enkel echt niet te doen voor men schouder, maar het laten voor wat het is, is ook geen optie..


Waarom ARDUINO

Ik heb enige research gedaan en het lijkt me toch mogelijk om een stevige BASE te maken, met een auto batterij of iets dergelijks in. 4 stevige motoren en een module die er voor zorgt dat het geheel me steeds volgt op (+- een metertje?)

Wandelen is slechts 6km/u dus snel moet het geheel niet gaan... Kan iemand me aub helpen (lees ; men hand vasthouden) tijdens dit project... Ik zou je eeuwig dankbaar zijn... En niet steeds na een schoonmaak in de natuur naar de morfine moeten grijpen.



Alvast bedankt!

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Met Arduino de buurt mooi houden.

Berichtdoor shooter » 08 Aug 2022, 14:45

Allereerst kun je naar de makerfaire in eindhoven op 24 en 25 september op stadhuisplein daar zullen best wel wat ontwerpen zijn van wat je zoekt, verder is er 1/maand in leiderdorp een meeting.
Ik heb zelf ook een aantal robotjes met afstandbediening voor kinderen, die ik ook naar de makerfaire meeneem. Verder heb ik een flinke verzameling meccano en een grote hoeveelheid motortjes om zoiets te maken, Ook vele scholen zoals in uden doen veel robotisering. Dus je kunt er wat moois van maken. mij ontbreekt het gewoon aan tijd, maar stuur een emailtje naar me en je kunt het een en ander uit komen zoeken. bedenk een wielsysteem, of een rupsband(ketting) en een soort robot die de bewegingen kan doen, en begin simpel, uitbreiden kan altijd.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 08 Aug 2022, 11:41

Re: Met Arduino de buurt mooi houden.

Berichtdoor Hondtel » 08 Aug 2022, 15:05

shooter schreef:Allereerst kun je naar de makerfaire in eindhoven op 24 en 25 september op stadhuisplein daar zullen best wel wat ontwerpen zijn van wat je zoekt, verder is er 1/maand in leiderdorp een meeting.
Ik heb zelf ook een aantal robotjes met afstandbediening voor kinderen, die ik ook naar de makerfaire meeneem. Verder heb ik een flinke verzameling meccano en een grote hoeveelheid motortjes om zoiets te maken, Ook vele scholen zoals in uden doen veel robotisering. Dus je kunt er wat moois van maken. mij ontbreekt het gewoon aan tijd, maar stuur een emailtje naar me en je kunt het een en ander uit komen zoeken. bedenk een wielsysteem, of een rupsband(ketting) en een soort robot die de bewegingen kan doen, en begin simpel, uitbreiden kan altijd.

Bedankt voor de tips

Dr zijn echter enkele struikelblokjes,

Ik woon in België en men hondenhotel is 24/7 open
En ik kan niet meer met de auto rijden door die schouder.
Ik zoek dus echt online assistentie .. Sorry dat ik niet duidelijk was!

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Met Arduino de buurt mooi houden.

Berichtdoor shooter » 09 Aug 2022, 10:58

dat kunnen we ook oplossen hoor, heb je al een idee, dan kan ik wel een doosje opsturen om mee te beginnen. en waar in belgie, wellicht is het vlakbij?
en online is natuurlijk waarom er een forum is.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten