flux capasitor

algemene C code
Berichten: 13
Geregistreerd: 17 Jul 2013, 23:06

Re: flux capasitor

Berichtdoor compukit » 15 Jul 2021, 00:32

Frits1956 schreef:Je kan niet zomaar andere pinnen gebruiken. Er zijn pinnen die specifieke functies hebben zoals Rx en Tx

lees deze tekst maar eens
Serial ports
The Arduino Uno WiFi Rev. 2 has 3 hardware serial ports. Serial is connected to the USB interface, Serial1 is connected to Pin 0 (RX) and 1 (TX), Serial 2 is connected to the u-blox NINA-W13 module. This allows the usage of pins 0 and 1 without issues: on the original Arduino UNO, the usage of Pins 0 and 1 disrupts the sketch upload.

dit vind je in https://www.arduino.cc/en/Guide/ArduinoUnoWiFiRev2

dus met andere worden ik meot toch terug naar pin 0 en 1.
want er was iemand die voor me een programa had gemaakt maar dat zou op een bepaalde snelhieds de leds laten kniperen (ver van wat ik eigenlijk wil) maar die heeft geen tijd zegt die met werk en zo en ben daarom zelf gaan kijken hoe en wat.
maar die had in begin pin 2 en 3 gebruikt omdat als je de ardruino programeert en je gebruikt pin 0 en 1 dan moet je hem steeds los halen (of een schakelaar er tussen zeten).
maar het rare is dat die wel de date van pin 2 en 3 gebruikt dus denk niet dat dat het probleem is. maar ja wie ben ik :).
o het is ook trouwens een ardruino nano zonder wifi zover ik weet weet niet of dat verder iets uit maakt.
leef nu het kan want voor je het weet is het te laat :)

Advertisement

Berichten: 180
Geregistreerd: 26 Aug 2015, 11:57

Re: flux capasitor

Berichtdoor Frits1956 » 15 Jul 2021, 19:14

Oh jee, ik ken de pinout verschillen van een uno en een nano niet dus daar kan ik niets over zeggen.
Waarom ik de tekst van de Uno heb gequote is omdat ik in jouw programma regels tegenkwam dat deze gebruikt is.
Wellicht dat een van de ander forum leden meer kan vertellen over de verschillen en overeenkomsten.
Mochten er significante verschillen zijn, dan kan dat wel eens de reden zijn dat het programma bij de nano niet wil werken.......

Berichten: 13
Geregistreerd: 17 Jul 2013, 23:06

Re: flux capasitor

Berichtdoor compukit » 16 Jul 2021, 00:08

Frits1956 schreef:Oh jee, ik ken de pinout verschillen van een uno en een nano niet dus daar kan ik niets over zeggen.
Waarom ik de tekst van de Uno heb gequote is omdat ik in jouw programma regels tegenkwam dat deze gebruikt is.
Wellicht dat een van de ander forum leden meer kan vertellen over de verschillen en overeenkomsten.
Mochten er significante verschillen zijn, dan kan dat wel eens de reden zijn dat het programma bij de nano niet wil werken.......


geen idee maar dat zou meschiens kunne maar waarom krijg ik dan een output op de serial monitor die als ik me niet vergis uitgeschakeld is ?
teminste dat vraag ik me af .
wel en wat er niet klopt in programa :D .
maar ja jammer genoeg is der niet echt iets te vinden waar je kunt leze hoe je bepaalde dingen kunt isoleren en niet meteen een uitleg hebt met een display er bij en zo.
leef nu het kan want voor je het weet is het te laat :)

Berichten: 180
Geregistreerd: 26 Aug 2015, 11:57

Re: flux capasitor

Berichtdoor Frits1956 » 16 Jul 2021, 00:56

compukit schreef:geen idee maar dat zou meschiens kunne maar waarom krijg ik dan een output op de serial monitor die als ik me niet vergis uitgeschakeld is ?
teminste dat vraag ik me af .

je stuurt nog steeds printopdrachten naar de serial monitor.
regel 132, 139 en 140 zijn daar voorbeelden van

Berichten: 13
Geregistreerd: 17 Jul 2013, 23:06

Re: flux capasitor

Berichtdoor compukit » 16 Jul 2021, 01:00

Frits1956 schreef:
compukit schreef:geen idee maar dat zou meschiens kunne maar waarom krijg ik dan een output op de serial monitor die als ik me niet vergis uitgeschakeld is ?
teminste dat vraag ik me af .

je stuurt nog steeds printopdrachten naar de serial monitor.
regel 132, 139 en 140 zijn daar voorbeelden van

wel zijn n iet de exacte regels maar maakt niet uit maar dat klopt dat zijn de regels die ik er zelf in heb gezet om te kijken of het werkt.
probleem is alleen die regels print die niet in de serial monitor.
leef nu het kan want voor je het weet is het te laat :)

Berichten: 13
Geregistreerd: 17 Jul 2013, 23:06

Re: flux capasitor

Berichtdoor compukit » 16 Jul 2021, 01:06

Frits1956 schreef:
compukit schreef:geen idee maar dat zou meschiens kunne maar waarom krijg ik dan een output op de serial monitor die als ik me niet vergis uitgeschakeld is ?
teminste dat vraag ik me af .

je stuurt nog steeds printopdrachten naar de serial monitor.
regel 132, 139 en 140 zijn daar voorbeelden van


ik heb net gewoon voor de fun die regels uitgeschakeld en dan nog krijg ik data in de serial monitor terwijl alle serial.print uit staat en toch geeft die re raw data can de gps ontvanger weer (gok dat het de raw data is_.
leef nu het kan want voor je het weet is het te laat :)

Berichten: 13
Geregistreerd: 17 Jul 2013, 23:06

Re: flux capasitor

Berichtdoor compukit » 07 Dec 2021, 00:24

naar een tijd niks meer gedaan te hebben en iemand gevonde die wilt helpen en naar eigenlijk veel tegenslagen en zelf dingen te hebben geprobeert denk ik dat ik er uit ben hoe het programa moet maar ben nog dingen aan testen.
als ik er uit ben hoe het moet zal ik het programa hier posten want kan me voor stellen dat jullie meschiens willen weten hoe het opgelost is .
leef nu het kan want voor je het weet is het te laat :)

Vorige

Terug naar C code

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten