Google charts

Arduino specifieke Software
Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: Google charts

Berichtdoor Enschot » 24 Okt 2013, 09:51

Hoi Nico,
Van PHP heb ik nog geen kaas gegeten, ik ben nog maar net bezig met HTML, wat ik nu met de grafieken heb gemaakt zijn zo'n beetje de eerste pogingen met HTML.
Ik heb wel enige ervaring met de oudere talen zoals fortran, basic, C++, en delphi. Ook heb ik in het verleden veel met machinetaal gewerkt zoals de 6502, 2650,Z80 etc.
Op dit moment zit ik weer op mijn werk, dus het zal weer wel weekend worden voordat ik weer iets kan doen met de grafieken. In ieder geval ben iok blij dat de eerste 11 lijns grafiek werkt. Ik moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik meerdere grafieken kan aanroepen met d.m.v. google charts, maar daar kom ik wel uit denk ik, als mij een beetje tijd wordt gegund.

grtz frans :D

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Google charts

Berichtdoor nicoverduin » 24 Okt 2013, 11:28

PHP is net C :). Paar andere statements, gemakkelijker om fouten te maken :) En het grootste verschil is dat bij C en C+ op de Arduino je een programma hebt, en in die server omgeving allemaal kleine programma'tjes die iets doen als ze aangeroepen worden.
HTML is lastiger :)
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: Google charts

Berichtdoor Enschot » 25 Okt 2013, 19:48

Hi Nico,

Je moet me toch nog een keertje helpen.
ik ben nu bezig om meerder grafieken in mijn programma op te nemen, maar blijkbaar heb ik het een en ander nog niet helemaal door,
Bijgevoegd programma deel zo 2 data files via de pushingbox naar 2 afzonderlijke spreadsheets moeten schrijven.
Als ik alleen het data gedeelte wegschrijf dan werkt het wel voor data1, maar data2 doet het nooit.
Op de een of andere manier zal ik dit stukje anders moeten samenstellen.
kan jij hier iets van bakken, want ik begrijp het niet helemaal.
misschien kan je ook iets vertellen over de regels html die je gebruikt, en wat ze nu precies doen.
Dit is het stukje code waar het om gaat.


client.stop();
if (client.connect(DocsGoogleServer,80)) {
client.print(F("POST /pushingbox?devid="));
client.print(devid01);
client.println(F(" HTTP/1.1"));
client.print(F("Host: "));
client.println(serverName);
client.println(F("User-Agent: Arduino"));
client.println(F("Content-Type:application/x-www-form-urlencoded"));
client.println(F("Connection: close"));
client.print(F("Content-Length: "));
client.println(data.length());
client.println();
client.println(data);
client.println();

client.print(F("POST /pushingbox?devid="));
client.print(devid02);
client.println(F(" HTTP/1.1"));
client.print(F("Host: "));
client.println(serverName);
client.println(F("User-Agent: Arduino"));
client.println(F("Content-Type:application/x-www-form-urlencoded"));
client.println(F("Connection: close"));
client.print(F("Content-Length: "));
client.println(data2.length());
client.println();
client.println(data2);
client.println();
if (SerialOn) Serial.println(F("Sending data"));}
else
if (SerialOn) Serial.println(F("connection failed"));

if (!client.connected()) {
if (SerialOn) Serial.println(F("Disconnecting."));
client.stop();
}
}//CollectGraphData

grtz frans :oops:

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Google charts

Berichtdoor nicoverduin » 25 Okt 2013, 21:22

gooi er eens een client.stop() tussen.
Daardoor sluit je de huidige post af en start je een nieuwe op. Anders gaat ie het 2e deel zien als een vervolg op de POST inhoud. Al zal hij daar verder niet uitkomen.
(Denk ik :? )
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: Google charts

Berichtdoor Enschot » 25 Okt 2013, 22:50

Hallo Nico,

Weer eens bedankt voor je hulp.
Ik was er net al achter gekomen, maar ik moest ook nog een delay(1000) tussen de twee blokken zetten, maar nu werkt het.
Alles bij elkaar is dat html nog niet echt duidelijk voor me, en daar ben ik niet echt blij mee, ik moet allemaal te veel op goed geluk uitproberen zonder dat ik echt weet wat ik aan het doen ben. het is wel de eerste keer dat ik wat met html aan het doen ben, maar toch.
We zijn in ieder geval weer een stukje verder, en ik ben blij dat ik toch tot dezelfde conclusie ben gekomen als jij.
Nogmaals bedankt voor je hulp

grtz frans :P

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Google charts

Berichtdoor nicoverduin » 25 Okt 2013, 23:25

Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: Google charts

Berichtdoor Enschot » 26 Okt 2013, 11:54

Hi Nico,

Erg Goede handleiding, Ik zal er eens flink induiken, want ik heb nog veel in te halen op het gebied van HTML.

grtz frans :P

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: Google charts

Berichtdoor Enschot » 28 Okt 2013, 16:21

Hoi Nico,

Hier ben ik weer met wat informatie. Ik ben dit weekend flink opgeschoten, hoewel ik uren heb gevochten met een algemeen bekend probleem, het zogenaamde hoofd en kleine letter probleem waar je dan een kleine honderd keer overheen kijkt. Maar wat de grafieken betreft zijn we flink opgeschoten. Ik ben nu in staat om een willekeurig aantal dynamische google charts in mijn programma op te nemen. Werkt als een speer, en ziet er erg gelikt uit. Ook wil ik nog een keer opmerken dat ik er zonder jouw hulp er echt niet was uitgekomen. Nogmaals dank hier voor. Ik ben nu bezig met een zeer uitgebreide handleiding voor Dummies in PDF, en zal daar ook wat voorbeeld programma's aan toevoegen, want dit is toch wel een pittige materie, en ik wil het ook voor mezelf goed vastleggen, want anders zit ik over een paar jaar weer met hetzelfde probleem. Voorlopig loopt mijn spreadsheet nog niet vast, en ik zit nu ongeveer op een 800 lijnen.

Waar ik nog wel mee zit is dat het programma goed werkt op IE9, en niet op firefox, dit heeft er ook mee bijgedragen dat ik er zo lang mee bezig ben geweest voordat het goed werkte. Heb jij hier info over?

Ik denk dat je over een week wel de eerste PDF kan verwachten met een mooi demo programma. Ik heb het zo proberen te schrijven dat iedereen er mee aan de slag kan.

grtz frans :D

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Google charts

Berichtdoor nicoverduin » 28 Okt 2013, 16:30

Er zijn verschillen tussen IE, Firefox, Safari, Opera etc. De verschillen kunnen meestal opgelost worden in de CSS file. Zeker als je gebruik maakt van CSS3 (o.a. HTML5 en dynamische dingetjes [grafieken?])
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: Google charts

Berichtdoor Enschot » 01 Nov 2013, 20:03

Hallo Allemaal,

Omdat ik de recordlengte van de senarios {256bytes} nogal aan de korte kant vond, heb "Pushingbox.com" aangeschreven. Ik heb hen uitgelegd dat ik al bij mijn eerste project tegen dit probleem aan liep, en zij hebben meteen de koe bij de horens gepakt en de recordlengte gewijzigd naar 512bytes. Als je de variabelennamen nu niet te lang pakt kun je er hier nu een twintigtal in kwijt.
Snelle aktie van Pushingbox.com

Grtz frans :P :P

VorigeVolgende

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: awikotid en 13 gasten