Ultrasone mistmaker

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 17
Geregistreerd: 21 Nov 2013, 18:35

Ultrasone mistmaker

Berichtdoor ernst » 07 Jan 2022, 12:11

https://www.otronic.nl/a-64876163/verwa ... gIH4PD_BwE

Ik heb deze mistmaker module voor een plantenterrarium aangeschaft. Ik wil hem met een USB lader aansluiten op een stekkerblok dat op een tijdschakelaar is aangesloten. Dat is het zelfde stekkerblok waar ook de lampen en de pomp voor het watervalletje in zitten. Dus 's morgens gaat alles aan (lampen, waterval, mistmaker) en 's avonds gaat alles vanzelf weer uit. Komt verder geen arduino bij kijken.

Het enige probleem is nu dat er een aan/uit schakelaar (drukknop) op de module zit. Het is dus niet voldoende om alleen de stroom in te schakelen, je moet ook iedere keer weer de schakelaar op de module indrukken om het ding in werking te stellen. En dat wil ik niet. Ik wil dat alle apparatuur gewoon op de de tijdschakelaar aan en uit gaat.

Wat kan ik hier aan doen? (behalve dan een andere zonder schakelaar aanschaffen)
Arduino NOOB

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: Ultrasone mistmaker

Berichtdoor Gij Kieken » 07 Jan 2022, 14:59

Als de knop ingedrukt blijft werkt ie dan ook?

Berichten: 17
Geregistreerd: 21 Nov 2013, 18:35

Re: Ultrasone mistmaker

Berichtdoor ernst » 07 Jan 2022, 17:05

Oh oeps, daar lijkt het wel op. :oops:
Ik dacht eerst dat je moest indrukken en dan weer loslaten voordat er wat gebeurde. Maar ik heb nog even geprobeerd je kunt hem dus ook ingedrukt houden en dan begint hij na 1 á 2 seconden ook.
Dus knopje afsolderen en dan een verbinding tussen de pinnetjes waar hij eerst zat?
En maakt het dan uit welke ik met elkaar verbind?
Desnoods plak ik er gewoon een tapeje op. :P
Het enige waar ik dan nog niet helemaal gerust op ben is dat hij verschillende modi heeft. Dus 1x drukken is aan. 2e keer drukken is paar seconden aan paar seconden uit. En 3e keer drukken is uit.
Arduino NOOB

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 11 gasten