Nieuwkomer met Rf vraag

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 2
Geregistreerd: 10 Feb 2022, 13:21

Nieuwkomer met Rf vraag

Berichtdoor Misj » 12 Feb 2022, 14:58

Dag iedereen,

Ik ben net gepensioneerd en wil me nu wat met Arduino gaan bezighouden. Beginnen met nul ervaring, wel goede kennis van elektriciteit maar nul van elektronica ;) . Ook wel wat database scripting ervaring.

Mijn eerste project zou er als volgt uitzien: in een caravan wil ik wat microschakelaars plaatsen die controleren of alles vertrekkensklaar is. Is de deur toe? , de poten ingevezen? ..... etc
Een AAN/UIT contact dus dat ik via RF naar een arduino in de wagen wil sturen die daar dan dmv leds kan aangeven wat goed en fout is.

Nu is de concrete vraag wat is er nodig om via RF een AAN/UIT signaal naar een Arduino te zenden? Kom ik toe met één of zijn er twee Arduino's nodig?

Alvast bedankt voor alle hulp en fijne dag nog,

Misj

Advertisement

Berichten: 68
Geregistreerd: 04 Sep 2021, 08:31

Re: Nieuwkomer met Rf vraag

Berichtdoor RobGood » 14 Feb 2022, 13:22

Hallo Misj, Welkom in het rijk der gepensioneerden.
Ja met RF en Arduino daar zijn vele oplossingen voor.
Ik heb wel eens gestoeid met deze: NRF24L01
Hier>>> https://www.deviceplus.com/arduino/nrf2 ... -tutorial/
Leggen ze o.a.uit hoe dat gaat.
Daarmee kun je tussen twee arduino's bytes uitwisselen.
Die bytes kunnen de status van je schakelaars zijn.
Wel zie ik vele beren op de weg. In de auto? Waarschijnlijk heb je daar een slecht ontvangst? Afstand? Weet niet hoe ver die dingen gaan dus uitproberen.
Wel een leuk idee, de arduino in de auto kan een (OLED) display krijgen kun je alles daarop zien...

Twee arduino's nodig. eentje die je microswitches scant en periodiek doorzend via de RF, en in de auto een arduino die deze ontvangen signalen weer terug vertaald naar voor ons mensen te begrijpen zaken op een display bv. beep erbij voor alarm? enz enz.


Succes Rob

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 14 gasten