audio streamen

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 Dec 2020, 10:07

audio streamen

Berichtdoor TOBL » 24 Sep 2022, 12:03

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om audio te streamen naar een (zelf te maken) ontvanger, bijvoorbeeld een arduino met koptelefoon aansluiting.
Wat ik wil bereiken is dat diverse ontvangers gelijktijdig dezelfde audio kunnen ontvangen.
Maar dat moet alleen via deze specifieke ontvanger kunnen.
De toepassing is vergelijkbaar met een audiotour die ze ook wel in musea gebruiken.

Ik wil een aantal opties onderzoeken maar ook even om jullie mening te vragen.
Een kant en klare oplossing is niet nodig (maar als iemand dat heeft hoef ik het wiel niet uit te vinden) want ik vind het leuk om zelf wat dingen te experimenteren en te onderzoeken.

FM:
Via FM kan je volgens mij relatief simpel audio verzenden en dus ook ontvangen.
Echter weet ik niet of ik dat kan "encrypten" dus niet dat de audio ook via een gewone radio is te ontvangen.

Bluetooth:
Dit lijkt me een mooie optie, is ook meer van deze tijd lijkt me.
Maar ook hier weet ik niet of het mogelijk is om data te versleutelen zodat niet elk willekeurige bluetooth device kan koppelen.
Daarbij komt dat het dus mogelijk moet zijn dat meerdere devices tegelijkertijd gekoppeld moeten kunnen zijn.

Hoewel bluetooth mij een goede manier lijkt, is wel het pairing een dingetje.
Ik moet dan nog even bedenken hoe ik omga met het koppelen van de ontvanger aan de zender.
Dat moet gebruiksvriendelijk zijn.
Ik zat te denken aan het activeren d.m.v. een RFID tag. (zo doen ze dat in muesa vlgs mij ook), dus ontvanger tegen de tag aan houden en dan weet de ontvanger met welke zender hij zich moet gaan verbinden.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening, suggesties of alternatieven in dit project.

Alvast bedankt.

Ton

Advertisement

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten