Arduino FSM en Visual studio voor scada

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 Aug 2016, 09:54

Arduino FSM en Visual studio voor scada

Berichtdoor jbsiemonsma » 28 Aug 2016, 10:18

Ik ben inmiddels al een hele periode bezig met het maken van een omgeving waarmee ik vrij snel een besturing kan maken met Arduino. Elk jaar gebruik ik deze "kale" omgeving om weer iets leuks te maken voor het dorpsfeest. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een sketch met als basis een finite state machine en een SCADA applicatie op basis van Visual studio (overigens ben ik met het "DA" stukje nog volop bezig; digitale plotter en opslag van data in een database). Als "naslagwerk" heb ik -ook voor mezelf tijdens het ontwikkelen- een website gemaakt waar alles staat beschreven (dit is dan wel in het engels). Wie heeft dezelfde soort interesses en heeft aanvullingen of verbeter voorstellen? Zie dus ook op http://www.jbsiemonsma.nl voor de website.

Advertisement

Berichten: 4079
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino FSM en Visual studio voor scada

Berichtdoor shooter » 29 Aug 2016, 10:26

ik heb al een beetje gekeken op de site, en wil zeker een keer door het hele verhaal lezen en kijken.
Ik doe veel in PLC techniek, dus state machine is voor mij wel gesneden koek.
Jouw site is prima, alleen navigatie en taalfouten zijn behoorlijk aanwezig.
en natuurlijk wil ik je daarbij helpen, vooral om het een beetje op te luchten, ipv allemaal tekst ook een paar plaatjes en voorbeelden.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4
Geregistreerd: 28 Aug 2016, 09:54

Re: Arduino FSM en Visual studio voor scada

Berichtdoor jbsiemonsma » 29 Aug 2016, 17:50

Tja, taal fouten. Heeft ook te maken met het feit dat ik op een gegeven moment begonnen ben met een verhaal, om voor mezelf details vast te leggen (het werd allemaal toch wel veel en onbeheersbaar). Als basis is dit niet super. Storende fouten qua teksten hoor ik graag. Wat ik nog niet kan plaatsen zijn de navigatie fouten, ik heb de site zo simpel mogelijk proberen op te zetten en kom ze zelf niet tegen; of bedoel je dat het niet altijd even gebruikers vriendelijk is? Ik zal de site zo ie zo nog wat proberen "op te leuken" met plaatjes (maar wil daar liefst ook een soort "standaard" in hanteren, dus niet lukraak allemaal kleurtjes en een ratje toe aan plaatjes en stijlen).

Nog over de techniek; als je nog gaat lezen, lees dan vooral het HMI deel en de wijze van communicatie van de MEGA met de VBA applicatie. Ben zeer benieuwd naar de mening van andere mensen. De video bibliotheek bevat een aantal -ok, qua presentatie niet al te sterke demo's- maar geven een goed beeld van de eenvoud waarmee een control is te maken. Overigens moet je het zo zien, dat de software er voor zorgt dat update's e.d. automatisch plaatsvinden en dat een ervaren VBA programmeur er dan nog allerlei leuke visualisaties mee zou kunnen maken... tankjes, pompjes, klepjes... ik ga hier overigens nog wel mee bezig.

Bedankt voor je reactie, groeten Jelle Siemonsma

Gebruikers-avatar
Berichten: 636
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: Arduino FSM en Visual studio voor scada

Berichtdoor Gij Kieken » 29 Aug 2016, 22:03

Ben ook al druk bezig geweest met snuffelen op je site.
Vindt het zeer leerzaam.
Hier en daar ondervind ik wat problemen met de leesbaarheid van de voorbeeld sketches(te klein letter type),maar ah ja
dat ligt wel aan mijzelf.
Is zeker de moeite waard om verder op te volgen .

Berichten: 4
Geregistreerd: 28 Aug 2016, 09:54

Re: Arduino FSM en Visual studio voor scada

Berichtdoor jbsiemonsma » 29 Aug 2016, 22:44

De voorbeelden zal ik inderdaad nog aanpassen (en van meer tekst voorzien). Dit is nu ook veel beter te doen dan gebruik te maken van de standaard IDE. Ik ontwikkel de sketches sinds enige tijd ook in Visual studio 2013 met alle voordelen van dat pakket. Veel lees plezier.

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten