Midi programchange hulp gevraagd

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Mrt 2021, 19:07

Midi programchange hulp gevraagd

Berichtdoor Peterskeys » 04 Mrt 2021, 19:47

Hoi,

Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van een programmaatje om Programchanges naar mijn Synthesizer te sturen. Ik heb een Arduino, Midi shield (in, out, trough en een matrixbordje met 16 microswitches. (R1 t/m R4 en C1 t/m C4). Of misschien heeft iemand het al?
Ik ben muzikant en zou daar super blij mee zijn. Ik kan evt fotootjes van de hardware opsturen (email peterskeys4@gmail.com).
Wat ik zoek is eigenlijk redelijk recht toe recht aan. De 16 micro switches moeten 16 program (en bank en channel) changes sturen naar de midi out. Deze bank en programnummers mogen in het programmaatje staan dan kan ik ze daar evt aanpassen en opnieuw naar de Arduino schrijven. Het zou wel mooi zijn als die 16 (maal 3 -> midichannel, bank, programchange) ergens in het programma overzichtelijk bij elkaar staan zodat ze makkelijk terug te vinden zijn om aan te passen. Als het werkt ga ik 3 van die appataatjes maken. Ik sta met drie synthesizers op het podium.
Ook ben ik blij met advies: Aan welke pootjes van de arduino moet ik de pootjes van de matrix aansluiten? Dat is wel lastig omdat de oorspronkelijke pootjes niet meer toegankelijk zijn als de shield geinstalleerd in op de Arduino.
Wanneer dit zou gaan lukken zou ik daar echt blij mee worden.

Groet, Peter

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Midi programchange hulp gevraagd

Berichtdoor shooter » 04 Mrt 2021, 21:38

die matrix kun je met 4 uitgangen en 4 ingangen besturen, die midi shield moet je even zelf uitzoeken, want er staat niks bij of een foto maken van de shield dan kunnen we dat opzoeken.
en dan is het commandos naar de synth sturen .
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2