Arduino Nano Schema/programmer is not responding

De regels van arduinoforum.nl
Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino Nano Schema/programmer is not responding

Berichtdoor shooter » 26 Aug 2021, 10:52

die servos zijn er in diverse kwaliteiten hoor, van plastic tot stalen tandwielen etc. Intern werken ze overigens wel allemaal hetzelfde, dus met een tijdsignaal en die moet je dus elke 20 millisec geven. (dat gebeurt dus ergens op de achtergrond. Er zijn ook servos die helemaal rondgaan en dus geen potmeter hebben maar snelheid gestuurd.
je kunt natuurlijk ook de werking misbruiken en alleen de motor gebruiken.
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Berichten: 21
Geregistreerd: 13 Aug 2021, 16:13

Re: Arduino Nano Schema/programmer is not responding

Berichtdoor YvanderWal » 26 Aug 2021, 12:31

Ja, ik begin het door te krijgen. De andere servo had ik in den beginne ook al verkeerd besteld (360* continous ipv 180*). Dus daar heb ik er ook 2 van.
Ben er inmiddels achter dat htx900 een soort merk is, wat goed is. t9 zal dan ook wel zoiets zijn.

Maar bij de sites zie je zelden staan welk merk het is. Zal dan wel Taiwanees of Chinees zijn.

Maar welke moet ik nu kopen?

Berichten: 21
Geregistreerd: 13 Aug 2021, 16:13

Re: Arduino Nano Schema/programmer is not responding

Berichtdoor YvanderWal » 29 Aug 2021, 18:51

Goed nieuws: de tollende servo doet het. Na een boel leeswerk over pulsen en gewoon wat gokwerk en programma-code omdraaien (eerst de positie doorgeven en dan de attach), ging de servo gewoon werken. Nog wat lopen rommelen met de aarde draad en na dagen testen heeft hij de deksel opgelicht en ook vastgehouden. Het is nog niet 100% stabiel, maar het ligt uiteindelijk dus toch niet aan de kwaliteit van de servo.
Bedankt voor het meedenken.

Vorige

Terug naar Forum regels

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten