syntax highlight
9 berichten
• Pagina 1 van 1
syntax highlight
We hebben nu een syntax highlighter bij de opties van het maken van de tekst. Zet je source code tussen
[ code2=cpp]if ()[/ code2] en het forum zou dit netjes weergeven als
cpp code
Je hebt deze opties ook in het button menu boven aan het invoerveld voor de teksten.
Groeten,
Dave
[ code2=cpp]if ()[/ code2] en het forum zou dit netjes weergeven als
cpp code
if ()
Je hebt deze opties ook in het button menu boven aan het invoerveld voor de teksten.
Groeten,
Dave
Advertisement
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: syntax highlight
ff testen
cpp code
yes!!!!!!!!!!!!!!!!
cpp code
/**
* @name checkButton (uint8_t dataPin)
* @param dataPin index to button in array
* @returns boolean true=pressed, false=not pressed
* checks if a button is processable or waiting for release. If processable, it checks for the ACTIVE_BUTTON state
*/
boolean checkButton(uint8_t dataPin) {
boolean returnStatus = false; // default button is not pressed
//
// check switch color button
//
if (buttons[dataPin].waitForReleased) {
//
// we are still waiting for the release of the button to be able to process the next
//
if (digitalRead(buttons[dataPin].pin) == !ACTIVE_BUTTON) {
//
// yep button is released
//
buttons[dataPin].waitForReleased = false;
}
} else {
//
// check if the button is pressed
//
if (digitalRead(buttons[dataPin].pin) == ACTIVE_BUTTON) {
//
// wait debounce time
//
delay(DEBOUNCE);
if (digitalRead(buttons[dataPin].pin) == ACTIVE_BUTTON) {
//
// set the return status
//
returnStatus = true;
//
// and do not process this button until it is released
//
buttons[dataPin].waitForReleased = true;
}
}
}
//
// return status to caller
//
return returnStatus;
}
yes!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: syntax highlight
dankjewel, nu nog een simulator online en dan kan ik al die hardware weer de deur uit doen hihi.
en nico ik zag daar wel een delay instaan, dat was toch niet de bedoeling. en ik maar wachten en wachten op de debounce bal. hihi
en nico ik zag daar wel een delay instaan, dat was toch niet de bedoeling. en ik maar wachten en wachten op de debounce bal. hihi
paul deelen
shooter@home.nl
shooter@home.nl
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: syntax highlight
Ach er is niets mis met delay. En soms is dit gewoon eenvoudiger. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk is. Het is geen zonde of zo . De kunst blijft altijd om die functies te gebruiken waar ze handig zijn. Als iemand een blink zou maken met delay en dat ding doet verder niets..... sois....
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: syntax highlight
is er eigenlijk een manier om TAB lengte aan te geven? IK werk zelf met TAB=2 terwijl de Arduino IDE ze vervangt met spaties (geloof ik?). Als ik een stukje mooi uitgelijnde code nu erin zet, verspringt het nog vrij veel.
Re: syntax highlight
Een onzinvoorbeeld met alleen tabs werkt zo te zien wel prima. Of bedoel je dat ipv huidige 5 spaties of daarvan er 2 gemaakt kan worden?
Laat anders een klein voorbeeldje zien waarin het fout gaat.
cpp code
Laat anders een klein voorbeeldje zien waarin het fout gaat.
cpp code
//Loop
if (a=1)
{
printf("%s\n", a);
}
else
{
printf("%s\n", a+1);
}
for (int i = 0; i < count; ++i)
{
if (/* condition */)
{
if (/* condition */)
{
/* code */
} /* code */
} /* code */
}
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: syntax highlight
Dit staat onder Eclipse keurig uitgelijnd met TAB=2
cpp code
En hier zie je toch verspringing
cpp code
#define LEDS_IN_SEGMENT_1 8 /**< number of leds in String S1 */
#define LEDS_IN_PAD_S2 2 /**< number of leds in B Pad S2 */
#define LEDS_IN_SEGMENT_3 8 /**< number of leds in String S3 */
#define LEDS_IN_PAD_S4 2 /**< number of leds in B Pad S4 */
#define LEDS_IN_SEGMENT_5 8 /**< number of leds in String S5 */
#define LEDS_IN_PAD_S6 2 /**< number of leds in B Pad S6 */
#define LEDS_IN_SEGMENT_7 10 /**< number of leds in String S7 */
#define LEDS_BEHIND_TFT 0 /**< Number of LEDS behind TFT */
#define LEDS_IN_SEGMENT_8 3 /**< number of leds in String S9 */
#define LEDS_IN_SEGMENT_TEXT 16 /**< number of Leds in text segment */
#define LEDS_IN_SEGMENT_WINGS 1 /**< number of leds in wings */
En hier zie je toch verspringing
Re: syntax highlight
Ik zie wat je bedoel. De uitdaging is dat iedereen zijn eigen instelling kan hebben voor TABS, en afhankelijk daarvan word de tekst ingesprongen. Ik heb nog wel even gekeken of bv jij zelf aan kunt geven dat JIJ tab als 2 spaties kunt instellen maar dat kan niet. Ik zou het kunnen aanpassen naar 2 maar dat geld dan voor iedereen, het lijkt me dat de huidige default van 4 beter is.
Als je tekst toch netjes geformatteerd wil hebben dan zou je voor de copy/past de tabs moeten converteren naar spaties. Daar is in eclipse vast wel een optie voor.
Groeten,
Dave
Als je tekst toch netjes geformatteerd wil hebben dan zou je voor de copy/past de tabs moeten converteren naar spaties. Daar is in eclipse vast wel een optie voor.
Groeten,
Dave
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: syntax highlight
Dat had ik al eens geprobeerd, maar daar was het resultaat ook niet echt geweldig... Zal nog 's kijken. In ieder geval bedankt
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten