Waar moet ik beginnen??

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Waar moet ik beginnen??

Berichtdoor ctunes » 18 Feb 2022, 01:22

Frits1956 schreef:Ctunes, kan het zijn dat je wat moeite hebt met je te verplaatsen in mensen die in een wat ander tempo kennis opdoen? Als dat zo is, is een forum voor hobbyisten mogelijk niet de meest optimale plek om jouw kennis te etaleren.


Nee?

Ik dacht juist dat hobbyisten er blij mee zouden kunnen zijn.
Zodat ze niet steeds tegen dezelfde steen aan hoeven te lopen.

Maar hobbyisten zouden wel eens wat duidelijker kunnen zijn over wat hen precies beperkt in het uitvoeren van hun hobby.

Stel mijn hobby is autorijden, dan heeft antwoorden op:
- "Ik heb heb hier een auto die niet wil starten"
- "Ik heb reeds een nieuwe sleutel geprobeerd. Help!"

Met: "Heb je wel benzine in de tank?",

ook maar in minder dan zoveel gevallen zin.

Oh en als jij fora weet, zonder betaalmuur en kennissperre, waar ik wel mijn "professionele ei" kwijt kan, dan houd ik mij aanbevolen!

(Waar ik vooral bang voor ben, is dat sommige van de hier voorgestelde programmaas het daadwerkelijk tot productie redden, met alle gevolgen van dien.)

(Het programma doet precies wat het moet in voorspelbare situaties, maar wat gebeurt er als er iets onvoorziens gebeurt?)
Laatst gewijzigd door ctunes op 18 Feb 2022, 01:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Advertisement

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Waar moet ik beginnen??

Berichtdoor ctunes » 18 Feb 2022, 01:33

Het/Dat ongefundeerde vertrouwen in "The Compiler knows best" boezemt mij tenminste angst in.

(En kan ook wel eens de problemen van vele hobbyisten verklaren.)

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Waar moet ik beginnen??

Berichtdoor ctunes » 18 Feb 2022, 01:45

Door op zoveel mogelijk platformen trachten te functioneren begint arduino "c" steeds meer op java te lijken, dan wat je daadwerkelijk op de processor uitgevoerd wil zien.

Anders gezegd:

Het Arduino-project tracht een soort van OS te zijn voor applicaties die geen OS behoeven.

pinMode()
digitalRead()

en dergelijke, zijn ooit ontwikkeld om een pluriform aantal processoren te bedienen, in metataal.

Dat het programma in theorie klopt, en dat dat theoretische simulatie ervan werkt, geeft nog geen garantie voor de praktijk.

Daarom is het zo belangrijk dat iemand die problemen ervaart een volledige hardware-lijst geeft, in plaats van maar een programma te dumpen.

Aan te geven waar het precies misgaat is 99% van het probleem.

"Hij doet het niet: dit is mijn prorgramma: los het op voor mij"

Neen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Waar moet ik beginnen??

Berichtdoor FonzieBonzo » 20 Feb 2022, 22:22

Ojee ctunes heeft weer te diep in het glaasje gekeken en voelt de behoeft om in de nacht op een bericht van een half jaar oud te reageren ipv lekker naar bed te gaan.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Waar moet ik beginnen??

Berichtdoor shooter » 21 Feb 2022, 08:54

Ja helaas daarom heb ik hem geband, heb veel geduld, maar dit werd te gek, en ja hij zal wel doorgaan.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Waar moet ik beginnen??

Berichtdoor FonzieBonzo » 21 Feb 2022, 13:03

Ik denk dat dat een goede keuze is.
Naast dat ctunes technisch kundig is, lijkt het er vooral op dat hij bezig is hemzelf van zijn superioriteit te overtuigen.
Dit doet hij door andere (nieuwkomers) te kleineren en de maat te nemen wat resulteert dat hobbyisten op dit mooie forum afhaken.


Gr,
Fonzie

Vorige

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten