Te veel spam.

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Te veel spam.

Berichtdoor Koepel » 04 Dec 2020, 12:54

Het wordt steeds lastiger om de berichten tussen de spam te kunnen vinden.
Ik heb allerlei filters en beveiligingen op mijn computer om spam tegen te houden, maar op dit forum wordt ik er steeds vaker mee geconfronteerd. Dat vind ik niet leuk, dus jullie zullen mij hier niet meer zien.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Te veel spam.

Berichtdoor FonzieBonzo » 04 Dec 2020, 21:58

Dat zou erg jammer zijn, ik leer altijd veel van jou bijdrages op dit forum!

Ik weet ook niet wie de beheerder is van dit forum. Natuurlijk is het allemaal liefdadigheidswerk het onderhoud van dit forum maar ik hoop dat de beheerder eens wil kijken
of phpBB geupdate kan worden of de aanmelding wat strenger gezet kan worden, ik verwacht dat het spammen dan voorlopig weer even stopt.

En als er dan toch bij de instellingen gezeten wordt dan ook gelijk, de optie "link in nieuw tabblad openen" activeren. Als ik op een link naar een externe pagina wil
ik op dit forum blijven.

Gr,
Fonzie

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Te veel spam.

Berichtdoor Koepel » 11 Dec 2020, 03:11

Ik heb het een week aangekeken, en de spam loopt de spuigaten uit.
De functie van dit forum is op dit moment voornamelijk het plaatsen van spam.
Weet iemand hoe de admin te bereiken is ?

Op dit moment is het oudste spam-bericht drie dagen oud. Dat betekent dat niet iedere dag dit forum in de gaten wordt gehouden door een admin of moderator.

Volgens mij zit er niets anders op dat dit forum op te heffen en iedereen kan voortaan de Nederlandstalige sectie bij het Arduino forum gebruiken: https://forum.arduino.cc/index.php?board=77.0.

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Te veel spam.

Berichtdoor Koepel » 11 Dec 2020, 12:15

De admin gaat er wat aan doen :D
Ik heb er weinig vertrouwen in :cry:

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Te veel spam.

Berichtdoor nicoverduin » 11 Dec 2020, 14:04

Ik verwijderde de spam meestal. Als het een paar waren. Maar nu is het vechten tegen de bierkaai en ben ermee gestopt. Ik had al een mail naar de admin gestuurd. Niets meer gehoord.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Te veel spam.

Berichtdoor Koepel » 11 Dec 2020, 18:36

Dank je wel Nico, voor het vele werk om de spam te verwijderen.

Ik zal de drie overgebleven spam nog melden.

Site Admin
Berichten: 8
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:06

Re: Te veel spam.

Berichtdoor admin » 11 Dec 2020, 20:07

Hallo allemaal,

Ik ben dus de (technische) beheerder van deze site. Ik zie dat er klachten zijn over de spam.

Eerst een opmerking vooraf, spam is vervelend en proberen we natuurlijk te voorkomen, maar helaas is het ook niet 100% te voorkomen.

Ik heb de instellingen nogmaals nagekeken, de meeste antispam opties staan al aan. Wat nog wel zou kunnen is de open vraag bij registreren wat lastiger maken of dat registraties handmatig goedgekeurd gaat worden (lijkt me ook niet handig)

Wat ik wel heb gedaan is alle bekende ip nr uit vietnam blokkeren, dus deze mensen kunnen niet meer op de site komen en ook niet meer spammen.

Als er nog forum leden zijn die de huidige moderatoren willen helpen (o.a. verwijderen spam dus) meld je bij mij. Als je een actieve forum gebruiker bent geef ik je meer rechten zodat je kunt helpen.

Groeten,
Dave

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Te veel spam.

Berichtdoor shooter » 12 Dec 2020, 21:23

ja die spam is inderdaad lastig, en ik wil ook best helpen, ik hoop dat het snel wat minder wordt, als er een paar mensen de spam kunnen verwijderen denk ik dat het snel minder wordt.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 77
Geregistreerd: 06 Okt 2012, 10:57

Re: Te veel spam.

Berichtdoor Beamer » 13 Dec 2020, 12:47

Ik log dagelijks in en wil wel helpen met het verwijderen van spam.

Site Admin
Berichten: 8
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:06

Re: Te veel spam.

Berichtdoor admin » 19 Dec 2020, 00:47

Beamer ik heb je toegevoegd als extra moderator, shooter je had deze rechten al dus mooi dat je wil helpen.

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten