Voorstellen Michiel

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 Feb 2013, 17:42

Voorstellen Michiel

Berichtdoor Michiel » 07 Mrt 2013, 00:02

Aangezien ik gisteren mijn pakketjes van iPrototype en Extreme Robots met een starterskit en nog wat los spul binnen gekregen heb, lijkt me het wel een goed moment om me even te melden als nieuwe Arduino gebruiker :D
In een donkergrijs verleden heb ik wel eens een soldeerbout gebruikt om (eigenlijk zonder enig idee wat ik aan het doen was), wat elektronika in elkaar te flansen en ik heb wel eens wat geprogrammeerd (in dBaseIII en dBaseIV). Op het motor-forum (ja, ik rijd motor) viel een topic over Arduino me op en na wat googlen op "Arduino" heb ik geloof ik een nieuwe hobby gevonden 8-)
Ik heb al een paar eerste voorbeelden in elkaar gezet (Blink, LDR, enz) en heb zitten spelen met een Ultrasone afstandssensor en ga daar maar even mee door. Voorlopig heb ik als projekten bedacht: een robotje wat op geluid afgaat en evt obstakels uit de weg gaat, een bewegingsensorsysteem wat 3 punten in de gaten houd en ik ben aan het denken over een uitgebreid terrariumbesturingssysteem (licht, warmte, luchtvochtigheid, een displaytje...). Genoeg te leren dus en ik zal ongetwijfeld nog met een hoop (soms domme) vragen komen :)

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: Voorstellen Michiel

Berichtdoor astrofrostbyte » 09 Mrt 2013, 14:10

Welkom, zag laatst op youTube een brushbot (tandenborstel formaat), schitterend om te zien.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Berichten: 3
Geregistreerd: 03 Feb 2013, 17:42

Re: Voorstellen Michiel

Berichtdoor Michiel » 11 Mrt 2013, 18:48

Deze bedoel je? Inderdaad leuk spul :lol:
Ik heb een Magician platform gekocht en ben pogingen aan het doen een motor driver in elkaar te zetten. Misschien moet ik daar maar een topic over starten, aangezien ik een complete noob ben op electronicagebied is dat misschien wel grappig :)

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: Voorstellen Michiel

Berichtdoor astrofrostbyte » 11 Mrt 2013, 20:14

Ja ik gewoon een topic starten in de bestpassende groep, en een goede duidelijke titel geven. , Je moet een forum ook een beetje als een archief zien.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten