Wat heb ik nodig?

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 22:57

Wat heb ik nodig?

Berichtdoor Mactijn » 31 Jan 2014, 23:11

Hallo ik ben nieuw hier,
Ik zal me even voorstellen en uitleggen wat ik van plan ben.
Ik ben Martijn uit Tuitjenhorn en eigenaar van een VW kever.
En de kever daar gaat het nou om.
Wat ik zou willen is het volgende:
De bediening van, de verlichting, ruitenwissers, gevarenlicht, en de garagedeur opener enz. bedien ik nu met schakelaars gemaakt in een middenconsole.
Dit wil ik nu anders gaan maken. Namelijk bedienen met een iPad die vast in het console wordt gebouwd.
Maar welke printjes heb ik daar voor nodig? Zelf zat ik te denken aan 2x een 8 kanaals relaisboard en deze aan te sturen via bleutooth.
Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt Martijn.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat heb ik nodig?

Berichtdoor nicoverduin » 01 Feb 2014, 10:23

Martijn welkom. Je hebt voor jezelf wel een paar uitdagingen gemaakt:
- voor de bluetooth moet je wel de low-energy bluetooth interface gebruiken omdat IOS die andere niet echt ondersteund krijg ik de indruk.
- Relais printen zijn gewoon op ebay te koop. Neem dan wel die met een optokoppelaar.
- Voor de 5V voeding heb je tegenwoordig gewoon 12V->5V Buck converters (eveneens op ebay) die 3-5A kunnen leveren (en dat is zat om te schakelen)
- Voor de Arduino bordje is het een kwestie van tellen van het aantal pinnen dat je nodig hebt en dan kijken of het op de UNO of groter/kleiner kan. MAar laat ik het zo stelen, de UNO is in de meeste gevallen ruim voldoende. De enige echte reden om over te stappen op de MEGA2560 is meer RAM geheugen of slordig programmeren. Of je bent met een heleboel libraries tegelijk bezig. Maar dat zie ik hier niet zo gauw gebeuren.

Verder zul je kennis moeten opbouwen/hebben in programmeren met de Arduino (C/C++) en IOS(XCode/C++) of bijv. Titanium Appcelerator (JavaScript).
Overigens zou je de relais ook nog kunnen vervangen voor mosfets (scheelt weer een zooi klik geluiden).
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 22:57

Re: Wat heb ik nodig?

Berichtdoor Mactijn » 01 Feb 2014, 12:47

Bedankt voor de snelle reactie,
Een uitdaging zal het zeker worden.
Dit project zal nog wel even op zich laten wachten.
Maar informatie in winnen is altijd goed.
Zal jullie op de hoogte houden.
groetjes

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten