Is dit te bouwen met een ardunio board

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: Is dit te bouwen met een ardunio board

Berichtdoor pedro koi » 21 Nov 2013, 19:14

geen idee er staan zoveel vb op dat ge niet weet welk een je nodig hebt als ge er weinig van kent.

mvg pedro

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Is dit te bouwen met een ardunio board

Berichtdoor nicoverduin » 21 Nov 2013, 20:21

De reden voor shooter om dit voor te stellen was omdat je verliezen over langere afstanden te groot worden. Dus was zijn voorstel om de spanning van de sensor om te zetten in een frequentie. Dat is veel minder storing gevoelig. Op de arduino meet je dan de frequentie die binnenkomt en zet deze om de gemeten spanning.
Maar het was zijn idee dus ik stel voor dat hij je daar ook verder mee helpt :)
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Is dit te bouwen met een ardunio board

Berichtdoor shooter » 24 Nov 2013, 16:04

op je schema van de vorige pagina zet je dan een Pt100 op de plaats van de potmeter.
op de 100k zet je bijvoorbeeld 1 kohm
en de condensator is 0.1 microF
dan krijg je een frequentie van 6850 Hz, en dat kun je dan weer op twee manieren binnen halen met een pulsteller die op een interrupt werkt (dan kun je ondertussen andere zaken doen) of met een tijdteller tussen twee pulsen (moet ook met een interupt om de nodige precisie te halen.
als de Pt100 verandert dan verandert de frequentie.
zo kun je spelen met diverse weerstanden en condensatoren tot je een goede balans gevonden hebt tussen een precisie en snelheid.
zoek maar op 555 calculator
http://freespace.virgin.net/matt.waite/ ... nouts/555/ om maar een voorbeeld te geven.
Dit is een zeer goedkope oplossing (ik heb nog veel van die 555 liggen vandaar.
een iets moeilijker is met een XTR102 die zet het signaal om naar 4/20 mA en dat kun je weer heel eenvoudig in de arduino inlezen met een weerstand maar deze XTRis relatief duur.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: Is dit te bouwen met een ardunio board

Berichtdoor pedro koi » 27 Nov 2013, 15:37

intussen heb ik het saint smart tft lcd mega schield binnen v1.0 r3-1280-a082-plug.html
http://www.ebay.co.uk/itm/280910678327? ... 1497.l2649

dit zou moeten samen werken met een lcd scherm LM32US01 die ik kocht via ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/350631277050? ... 1497.l2649

omdat het bread bord er nog niet is kan ik hier mee verder doen en dus proberen iets te printen op het lcd scherm
nu lukt dat niet zo goed
Heb al via de standard bibliotheken lcd enz geprobeerd ook al utft van karl hennings maar niks lukt heb een wit scherm met een raster erin waarschijnlijk is de volgende regel niet juist als staat er bij de sketch dit voor de mega is waarschijnlijk zijn de pinnen niet goed
Wie kan me helpen ermee zodat ik al wat test kan doen om beter te berijpen wat er gebeurt tijdens het naar de lcd te schrijven.
#include <UTFT.h>

// Declare which fonts we will be using
extern uint8_t SmallFont[];

UTFT myGLCD(ITDB24E_16,38,39,40,41); // Remember to change the model parameter to suit your display module!

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: Is dit te bouwen met een ardunio board

Berichtdoor pedro koi » 28 Nov 2013, 19:13

vandaag nog een en ander geprobeerd maar lukt niet nog steeds een wit scherm met een raster erop.
zowel vb code gebruikt om button's te projekteren als gewone afbeeldingen enz.
heb intussen het schema van de verkoper binnen van het lcd scherm zie bijlage.

als je nu de code hebt moet je dan de pinnen in geven van het lcd scherm of de pinnen van het saintsmart schield.

UTFT myGLCD(ITDB32s, 38,39,40,41); // Remember to change the model parameter to suit your display module!

als ik het schema bekijk van de verkoper gebruikt het scherm andere pinnen dan degene die in de regel hierboven staan of ben ik mis.

mvg pedro

Vorige

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten